دیابت بچه ها - An Overview

Wiki Article

آسیب دیدن کلیه (نفروپاتی). درون کلیه میلیون‌ها رگ کوچک و ظریف خون وجود دارد و دیابت می‌تواند باعث آسیب دیدن این رگ‌ها و درنتیجه آسیب دیدن کلیه می‌شود.

همانطور که گفته شد دیابت یک مریضی ژنیتیک ایت که باید در دوران بارداری بسیار مراقب و پیگیر بود.

شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ با افزایش سن بیشتر می‌شود اما در بچه‌ها نیز گاهی دیده می شود.

در برخی از کودکان تا زمانیکه بیماری دیابت آن‌ها شدید نباشد قابل شناسایی نیست.

اگر هنوز مطمئن نیستید که در خطر دیابت نوع دو هستید یا نه، انجام دادن تست غربالگری دکترمایکو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این تست که کمتر از چند دقیقه وقت شما را می گیرد چند سوال از شما پرسیده می شود و شما گزینه ی درست را انتخاب می کنید.

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در کودکی با کنجکاوی به جوراب‌های ضخیم یکی از بستگان مسن خود که رگه‌های آبی و مارپیچ روی پوست پای خود را پوشانده بود خیره شده باشید.

هرچند دیابت تیپ ۲ به‌ نسبت نوع یک از سن بالاتری شروع می‌شود، اما احتمال ابتلای کودکان به تیپ دو هم وجود دارد. در گذشته دیابت نوع ۲ بیشتر در افراد مسن شایع بود، اما با تغییر سبک زندگی و عادات نامناسب زندگی مدرن، سن ابتلا به این بیماری پایین‌تر آمده است و شاهد بروز بیشتر آن در میان جوانان هستیم.

باتوجه به اینکه نوع دو و یک رژیم تغذیه متفاوتی دارن و بهبود در نوع دو خیلی بیشتر از نوع یکه، خیلی دوست دارم بدونم من نوع یک هستم یا دو؟؟لطفن راهنماییم کنین ممنون

طب سنتی بر مصرف داروهای گیاهی و تغذیه برای درمان دیابت تیپ ۲ تاکید دارد. طب سنتی مصرف ترخون، زردچوبه، ریحان، بابونه، آویشن و دارچین را برای پایین آوردن سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت تیپ دو توصیه می‌کند.

read more بینایی تغییر می کند ، مانند تاری یا باریک شدن زمینه بینایی

عادل مرادی گفت: ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ برای جبران وزن از دست رفته بابت قند چه کارهای موثری از قبیل نوع خوراک و یا… میشه انجام داد؟

کودکان مبتلا به دیابت باید غذای مناسب بخورند و همیشه تحت نظر باشند، افزایش شدید سطح قند خون می تواند باعث ایجاد عوارض جدی در اندام های کودک شود، به عنوان یک مراقب و مسئول مراقبت از کودکان، باید بدانید که کنترل نکردن سطح قند خون می تواند باعث مشکلات کلیوی و بیماری های چشمی در کودکان شود.

همچنین ممکن است داروی گلیپیزاید یا قرص میگلیتول نیز برای شما تشخیص داده سود. بهتر است در این مورد از مشاوره دارویی دیابت در دکترتو استفاده کنید.

  لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با رعایت موارد اخلاقی وارد نمایید

Report this wiki page